Kundtjänst

Order/Beställning – Hur går det till?

Ordrar som inkommer före kl 12.00 skickas samma dag, ni skall få er beställning mellan 1-4 arbetsdagar efter det att vi fått din beställning.

Så här beställer ni:

  1. Välj produkt,nikotinhalt och antal. 
  2. Ni trycker sedan på knappen “Köp” då läggs produkten/produkterna till i varukorgen. 
  3. Tryck sedan “Till kassan” när ni lagt till de produkter ni vill köpa. 
  4. Nu kan en eventuell rabattkod skrivas in. 
  5. Fyll i obligatoriska fält, de är markerade med *. Om ni har en annan leveransadress, fyll även i den leveransadressen som gäller. 
  6. Välj leverans- och betalsätt
  7. Om ni vill ta del av vårt nyhetsbrev kryssar ni i ja eller nej, tack.
  8. Läs köpvillkoren, och bocka i rutan att ni läst och godkänn ordern. 
  9. Ni kommer att få en bekräftelse via mail att ni gjort en beställning, granska den och om något blivit fel hör av er till oss direkt på (+46)0920-407040.

Ordrar packas en gång per dag.
Ordrar skrivs ut, plockas ihop och packeteras i väntan på att posten,   kommer och hämtar dagens försändelser.
Vi ändrar er order status till “Full leverans” direkt vi packat färdigt er order.


Frakt och leverans

Leverans sker inom 1-4 arbetsdagar.

Frakten räknas ut beroende på vikt.

Skrymmande: är brev avsedda för 1:a-klassbrev med tjocklek/diameter större än 30 mm eller större kortsida än 250 mm.
Rekommenderat (Rek): Skickas när ordersumman(ej frakt och moms) överstiger 1000kr. Ni får en avhämtningsavi i brevlådan och reket kvitteras av mottagaren.


OBS! Vi reserverar oss för oförutsedda händelser inom Posten och Tullverket.

HEMLEVERANS PostNord varubrev 1:a klass. vid skrymmande försändelse lämnas den utanför din dörr. Leveranstid 1-3 arbetsdagar (OBS! varken PostNord eller vi kan ersätta stulna försändelser)


HEMLEVERANS PostNord MyPack home small. vid skrymmande försändelse Går ditt paket till PostNords ombud. Leveranstid 2-4 arbetsdagar (OBS! varken PostNord eller vi kan ersätta stulna försändelser)


UTLÄMNINGSSTÄLLE DHL Service Point, du får en avi eller sms för att hämta ut paketet på ett utlämningsställe nära dig


Köpvillkor

Vi säljer inte E-cigaretter eller snus till personer under 18 år. På energiblad och engergidryck gäller en åldersgräns på 15år.. 

Priser och betalning

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man alltid se det totala priset inklusive frakt.


Betalningsalternativ


Klarna faktura

När ni betalar via Klarna faktura handlar ni tryggt och enkelt. ni behöver aldrig uppge era kortuppgifter, och betalar alltid efter att ni fått hem era varor.

  • Få alltid hem varan innan ni betalar.
  • Betalningstid – alltid minst 14 dagar.
  • Ni behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen.
  • Ladda ner era fakturor från klarna.se.
  • Möjlighet till delbetalning.
  • Betalningsvillkor.
  • Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen. I enighet med avtalet med e-butiken debiteras en fakturaavgift om 0 kr.

Påminnelseavgift

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har ni handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har ni handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.

Kreditprövning

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.

Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.



Klarna konto

Delbetalning

Betala i er egen takt eller betala ett fast belopp per månad. Vid delbetalning med Klarna gäller alltid:

  • Ni får hem varan innan ni betalar.
  • Ni samlar alla era köp på en månadsfaktura.
  • Ni betalar i er egen takt eller ett fast belopp per månad.

Konto

Betala i egen takt valfri summa per månad. Det lägsta belopp ni kan betala är 1/24 av beloppet som återstår och inte mindre än 50 kr varje månad. Ni kan när du vill betala hela det återstående beloppet. En administrationsavgift om 29 kr tillkommer på fakturan.

Exempel: Vid ett köp om 10000 kr är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid.

Fast delbetalning

Fast delbetalning från Klarna innebär att ni delar upp er betalning på 6, 12 eller 24 månader. Du vet från början vilken din månadskostnad blir – och du vet när du har betalat klart. Vid fast delbetalning beräknas räntekostnaden på det totala utestående beloppet, vilket betyder att månadskostnaden blir högre den första månaden och lägre den sista månaden. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas.


Payson

Vi accepterar även betalning via VISA, MasterCard samt internetbank genom Payson. Med Payson kan ni enkelt och tryggt betala till oss. Ni kan även välja att handla med Payson garanti. Ni kan läsa mer om vad det innebär här: www.payson.se.
Genom Payson accepterar vi VISA, MasterCard samt internetbank (Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea).

Brev utrikes

Vid beställnig till Norge gäller 350 kronorsgränsen. Från och med 1’a Januari 2015 så har 200 kronorsgränsen ändrats till 350kr (inklusive frakt och försäkring). Detta innebär att om ordervärdet är undet 350kr, inklusive frakt och försäkring, så tillkommer ingen moms eller övriga avgifter. Är ordervärdet över 350kr, inklusive frakt och försäkring, så tillkommer moms på 25% samt post- och tullavgift. Post- och tullavgiften tillkommer utöver er beställning och är ingenting som vi tar extra betalt för. Vid eventuella frågor kring detta, kontakta gärna oss. För vidare information, besök gärna följande länk. http://www.toll.no/no/handle-pa-internett/netthandel/350-kronersgrensen/


Ångerrätt

I enlighet med distanshandelslagen har ni rätt att returnera beställda felfria varor. Meddelande om detta ska lämnas omedelbart vid varans mottagande, dock senast inom 14 dagar efter att ni mottagit er beställning. Vid retur skall ni återsända varan i obruten originalförpackning tillsammans med kundnummer, ordernummer, namn, adress, telefonnummer och e-postadress. Varor kan inte returneras mot postförskott eller efterkrav. Dessa leveranser löses inte ut av E-ciggbolaget AB. Du som kund ansvarar för att varan levereras till oss i oskadat skick. Ni som kund står själv för returfrakten till oss. Ni är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när ni erhöll den. Ni får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av vårdslöshet förlorar ni ångerrätten.


Outlösta brev/paket

Outlösta brev/ paket som skickats “åter avsändare”, står som “ej efterfrågat”, eller som inte kan levereras till den adress som angetts, förbehåller vi oss rätten att debitera 150kr för de kostnader som uppkommer för oss i samband med detta.


Retur och Reklamation

Vid felaktig leverans, såsom leverans av felaktig vara, fel antal, skadad vara eller bristfällig vara, skall ni som kund omgående kontakta E-ciggbolaget för reklamation. När en retur skall göras så följ ovan nämnda steg och skicka, efter överenskommelse, försändelsen till oss via vanlig brevpost. Var noga med att uppge namn, adress, telefonnummer, eventuellt kundnummer och/eller ordernummer och vad som ska returneras/reklameras så att vi enklare han hantera ert ärende.

Returer görs till följande adress.
E-Ciggbolaget AB
Nordkalottstaden 2
972 54 Luleå

När en retur eller reklamation har inkommit till oss så gör vi en felkontroll på varorna för att utesluta bristfälligt underhåll eller felaktigt handhavande. Vid fel på varan sänder vi i första hand tillbaka samma vara reparerad och i det fall den inte går att reparera, skickar vi tillbaka en ny vara.
Om det visar sig att det inte är fel på varan, kan kunden bli skyldig att betala returfrakten.
Reklamationen gör ni till: info@e-ciggbolaget.se, eller så ringer ni ( +46) 0920-40 70 77.


Funktionsgaranti

Gäller för refillhylsor/förångare och engångs e-cigaretter. De innefattas inom funktionsgarantin då dessa produkter normalt anses vara förbrukningsvaror.


Garanti

Vi på e-ciggbolaget erbjuder er som kund 1års garanti på våra batterier och laddare från samtliga utav våra varumärken. Detta för att ni ska vara helt säkra på att ni får ut så mycket som möjligt utav er elektroniska cigarett.


100% Nöjd kundgaranti

Vi vill bara ha nöjda kunder! Därför erbjuder vi möjligheten att uppgradera ert köp till en annan produkt i vårt sortiment om ni mot förmodan inte blir nöjd. Möjligheten att uppgradera ert köp finns vid köp av någon av våra uppladdningsbara E-cigaretter. Skicka in ett mail med ert ordernr alt. kopia på kvitto så hjälper vi er. Om ni redan från början köpt en uppladdningsbar E-cigarett som finns i vårt sortiment på vår hemsida så har ni 10 dagars pengarna-tillbaka-garanti från orderdatum/datum på ert kvitto om ni inte skulle vara nöjd med er produkt. Kontakta oss i första hand via mail så hjälper vi er med vidare instruktioner över hur ni går tillväga för att nyttja vår 100% nöjd kund garanti samt “E-cigarett pengarna tillbaka garanti”. Möjligheten att uppgradera eller nyttja vår 10 dagars pengarna-tillbaka-garanti täcks inte utav Engångs E-cigaretterna eller Refillhylsorna då de är engångs- respektive förbrukningsvara. Om ni skulle vara missnöjd med en utav dessa produkter så rekommenderar vi er att ta kontakt med vår kundtjänst förslagsvis via mail så kan vi alltid erbjuda en lösning. OBS! Det måste framgå på kvittot/orderunderlaget att det är för just den produkt som ni köpt. T.ex. om ni köpt ett XEO Startkit så måste det framgå tydligt på kvittot/orderunderlaget.
Vår 100% nöjd kundgaranti gäller inte felande produkter eller reklamationer. Gäller ärendet en reklamation, en trasig eller felande produkt, kontakta då kundtjänst så hjälper vi er vidare.

Så här går ni tillväga.

Steg 1: Skicka ett mail till oss med ordernummer/orderunderlag eller bild på kvittot från butik och vänta på ett bekräftelsemail ifrån oss.

Steg 2: Efter bekräftelse via mail, skicka in er produkt till adressen E-ciggbolaget AB, Box 196, 97106 Luleå tillsammans med era kontaktuppgifter, ordernummer/orderunderlag, eventuellt kvitto och kontouppgifter.

Steg 3: Efter att varan är mottagen så kommer vi i första hand att göra en felsökning på produkten. Är produkten i felfritt skick så skickar vi er den nya varan, samt faktura på eventuell mellanskillnad. (Ni som kund står för returfrakten till oss och sedan vi till er, det är endast skillnaden på varornas pris som skall betalas).

Om det gäller vår “E-cigarett pengarna-tillbaka-garanti” så sätter vi in pengarna för ordervärdet på angett kontonr hos er bank, efter bekräftelse via mail, förutsatt att produkten är i felfritt skick. Visar sig det vara något fel på produkten efter att felkontroll är gjord så hanteras istället ärendet som en reklamation och ni som kund får därav produkten utbytt.

Kontakta oss gärna om ni har frågor eller om ni vill utnyttja vår 100% nöjd kund garanti.


Kontakta oss

Öppettider: 08:00-16:00
Telefon:(+46) 0920-40 70 40
E-post: info@e-ciggbolaget.se
Vi svarar så fort vi kan (oftast samma dag).

*Vi har stängt på helger och helgdagarz